"YA ALLAH, bahawasanya waktu dhuha itu waktu dhuha-Mu, kecantikan ialah kecantikan-Mu, keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah berkat waktu dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh. Amin."

Sampel Percuma - Kotex

Baru sampai semalam. Ada 02 overnight pad di dalamnya.
Boleh daftar disini untuk turut dapatkan sampel percuma dari Kotex.

Melangsaikan Hutang

H U T A N G !!!

Siapa takder hutang ankat tangan!!
Hutang belajar.
Hutang rumah.
Hutang kereta.
Hutang kawin.
Hutang solat.
Hutang puasa.
Hutang adik-beradik.
Hutang bini.
Segala macam bapak hutang.

Berapa byk hutang memasing. 10K? 20K?60K?99K?
Aku ada kawan yang ekonomi/tanggungan lebih kurang aku dan hutangnya sudah mencecah 99K.
Macam mana nak bina keluarga bahagia dengan hutang yang menimbun.

Ececeh..aku pun sama..hutang menimbun.
Yang berbayar potong gaji, yang tertungga bertahun2 tunggu masa dapat surat..
semua tu tak menjanjikan kehidupan yang bahagia.
Nak-nak plak bila teringat nak mati-dengan hutang menimbun-tu belum hitung hutang  dengan Allah swt lg..
adoi...

Buat pinjaman baru untuk melunaskan pinjaman yang ada rasanya bukanlah option yang baik.


Macam mana lah rasanya hidup tanpa hutang.
Mesti seronok kan tiap2 bulan dapat gaji penuh.

Aku cuba buat satu pengiraan untuk diri sendiri.
Katalah total hutang yang ada RM57K dan target nak langsaikan hutang dalam tempoh 02 tahun.
Jadi bahagikan ia.
RM57K / 24 bulan = RM 2,375 sebulan
RM2,375 / 30 hari = RM80 sehari
RM80 / 24 jam = RM3.33 sejam

Jadi setiap jam perlu dapatkan RM3.33 atau senang kira sehari perlu dapat RM80.
masalah utama sekarang ialah macam mana nak dapatkan pendapatan tambahan RM80 sehari.

kalau jual produk yang bernilai RM10, maknyanya sehari perlu jual 08 unit.
kalau produk RM5, sehari perlu jual 16 unit.

Pendapatan tambahan ini perlu dicari selain dari waktu kerja sedia ada (08 jam sehari).
Macam mana nak uruskan untuk dapatkan RM80 sehari ini.
Bisness produk/service online atau berniaga pasar malam/uptown.
Yang mana lebih mudah untuk dapatkan RM80 sehari.

GuGurl GiveAway by Anis Athia

Sila klik banner untuk turut serta

Hot Blogs Contest by Manja

Giveaway sehingga 30 April 2012.
Sila klik banner untuk turut serta.

LaNgKaWi GiVeAwAy By DuNiAKeBaHaGiAaNKu

GA sehingga 13 April 2012
Sila klik banner di atas untuk turut serta

2nd Giveaway by Yana Saniey

GA sehingga 30 Mac 2012 (Jumaat)
Ina tag ET dan Angah.

Sila klik banner untuk turut serta.

Sampel Percuma - Whoopee Baby Diapers

Telah diterima minggu lepas.
Sebenarnya ada 04 unit diapers, 
sudah digunakan 02 unit sebelum sempat diabadikan memorinya =)
Mudah kerana tidak menggunakan pelekat seperti diapers lain.
Fakhruddin pun suka pakai sebab lebih lembut dan selesa.

Jika nak turut merasai pengalaman bersama Whoopee Baby Diapers,
emailkan butir-butir peribadi seperti di bawah ke
whoopee@peoplengrit.com
 Nama :
No. Kad Pengenalan :
Alamat Penghantaran :
No. Telifon :
Nama Anak :
No. MyKid :
Jenama diapers yang digunakan sekarang :
Saiz (boleh mohon lebih dari satu jenis) :
Tempoh penghantaran lebih kurang 4-5 minggu.

Sampel Percuma - Poise Sanitary Pad

Baru terima semalam. 
Terdapat 06 sanitari pad dalam setiap pek.
Hanya 1 pek per isi rumah yang layak untuk setiap 06 bulan.
Sampel akan diterima dalam tempoh 21 hari.

March 2012 Blog Giveaway

GA sehingga 30 Mac 2012.
Sila klil banner untuk turut serta.

Rezeki bulan March

Alhamdulillah, saya diantara yang bertuah menang GA berikut.
Terima kasih kepada tuan blog.

munirah che ahmad - first giveaway

Klik banner untuk turut serta.
GA tamat sehingga 29 March 2012.